Acesta este un articol dintr-o serie care detaliază prima mea călătorie în Marea Britanie.

În cea de-a treia zi petrecută în Marea Britanie am fost în Portsmouth, care-i destul de aproape de Southampton. Pe-o vreme destul de răcoroasă am luat trenul şi-am purces către acest oraş care are această particularitate aparte: densitatea populaţiei e mai mare decât în Londra, 5145 loc/km2, faţă de 4984.

Ne-am minunat iar de experienţa cu trenurile, cu autobuzele şi cu şoferii lor politicoşi, cu trecătorii amabili. Am rămas stupefiat de căldura cu care m-a primit o doamnă peste care am dat un pic din greşeală… „Oh, it’s OK, dear, there’s no problem 🙂”. Nu vorbele erau neapărat importante, ci expresia feţei, zâmbetul larg şi înţelegător de pe ea. N-am mai văzut aşa ceva niciodată, zău, o exprimare atât de sinceră şi călduroasă, aproape la propriu.

De la gară se vede măreaţă o ditamai corabia despre care am auzit că-i veche rău şi costă enorm să fie întreţinută: HMS Warrior născută prin 1860. Am încercat să fac o panoramă în care să prind şi corabia şi Spinnaker Tower (în care am fost), dar din nou incompetenţa fotografică şi-a făcut simţită prezenţa şi n-am tras cadrele bine astfel încât să iasă panorama frumos. Iacătă o lipeală:

Portsmouth-panorama

Am luat apoi un autobuz şi-am mers la un acvariu foarte frumos aşezat pe marginea apei. Tot felul de peşti şi animăluţe acolo. Am făcut puţine poze pentru că n-aveam voie cu blitz şi pe întuneric era greu să faci o poză nemişcată cu zbenguirea peştilor. L-am văzut chiar şi pe peştişorul auriu, celebru pentru loteria celor trei dorinţe pe care cică ţi le îndeplineşte dacă-l prinzi; eu am vorbit cu el aşa prin sticlă şi părea că l-am convins. Apoi nişte peşti care luau o gură de aer la îngrămădeală şi nişte şopârlici care făceau sweet love în faţa oamenilor:

portsmouth

pestisor-auriu

pesti

soparlici

Oraşul pare şi el să fie frumos, curat, îngrijit. Nu l-am văzut decât din autobuz, nu ne-am oprit să-l cutreierăm.

portsmouth-street

portsmouth-street2

catedrala-Portsmouth

Am mers apoi spre Spinnaker Tower, o clădire înaltă construită recent de unde se poate vedea întreaga zonă. La baza sa este un fel de mall cu tot felul de magazine posibile de unde poţi să cumperi orice ţi-ar trece prin cap la preţuri acceptabile. Sus în turn fu foarte fain. Ne-am zgâit la vaporaşele din zare, la casele Portsmouth-ului şi la clădirile sale înalte. Apoi am băut şi mâncat câte ceva acolo la înălţime. Mi-am adus aminte de Donauturm din Viena, unde am fost noaptea şi unde mi-a plăcut maaaaxim.

spinnaker-tower-view

portsmouth-boat

portsmouth-houses

portsmouth-building

coffee-at-Spinnaker

La un anumit nivel există în podea un geam de sticlă (foarte gros sper…) pe care te puteai urca şi prin care poţi vedea direct în jos hăul; scary shit.

spinnaker-tower-glass

Ne-a plăcut în Portsmouth şi sper să mai trecem pe-acolo ca să-l luăm şi la pas, sunt sigur că o să ne placă şi asta. Fii pe fază, urmează Londra 😀

Marea Britanie: Portsmouth
Etichetat pe:

3 gânduri despre „Marea Britanie: Portsmouth

• 25 aprilie 2013 la 20:47
    Legătură permanentă

Abia astept Londra ! Zau, a propos de Portsmouth ca ai zis ca arata a oras curat, prima oara cand am vazut eu Londra am avut, culmea aceeasi impresie, acolo mai in centru, ce curat este acolo ! Si dupa aia cand am stat de vorba cu un englez get beget, si i-am zis ca mie Londra mi se pare ff curata, ala a ramas total socat, plus si-a facut automat o parere ff proasta despre aptitudinile mele de observatie, si chiar a si zis ca lui ultimul adjectiv care i-ar putea trece lui prin minte despre Londra e ca ar fi un oras curat ! Dar zau, eu vazusem MULT mai rau decat Londra ! Numai ca ala desigur probabil compara asa in mintea lui Londra cea mare de tot cu oraselul lui natal din Norfolk, cu o densitate de populatie cam 1/30 cat e la Londra, plus o regiune desemnata ca „Parc National”…eu in schimb comparam la curatenie in mintea mea zona rezidentiala Belgravia din Londra cu zona rezidentiala a Stadionului National din sectorul 2 Bucuresti !

Răspunde
  • 23 septembrie 2016 la 8:53
    Legătură permanentă

Am fost la Portsmouth in vara aceasta si am ramas placut impresionata de atmosfera din acest oras. Cel mai tare m-a frapat politetea locuitorilor,lucru neintalnit acasa,si linistea din oras,chiar daca este aglomerat pe alocuri. Am regretat ca plec si sper sa ma intorc cat mai curand.Definitiv, de data aceasta!
    Apropo de comentariul de mai sus,Londra nu mi-a facut o impresie buna. Prea aglomearata,prea galagioasa si apasatoare.