/ BULGARIA

Bulgaria

Eu sunt ceea ce se numește un early adopter în materie de produse software. Adică am o curiozitate pentru ce fac alți oameni, curiozitate care mă duce până la a le testa, investiga, da feedback sau cu paru’. Îmi place să văd cum abordează unii problemele digitale ale altora, să înțeleg ce-au avut în cap, la ce s-au gândit. Iar asta mă duce de multe ori către lucruri foarte șmechere. Așa am descoperit și Trello, un tool foarte bun pentru făcut liste de liste de liste!

Într-o zi investigam Eventbrite și modul cum sugera el evenimente utilizatorului, adică mie. Sugestiile erau total aberante, dar din eveniment în eveniment am ajuns la ceva ce părea interesant. Niște băieți organizau o excursie în Bulgaria: 3 zile, vreo 50 de inși, autocar, diverse locuri de vizitat, cazare în Veliko Tarnovo. Tare zic, citesc pe-acolo, cântăresc posibilități și-mi zic „ce-ar fi, mă, să merg?”. Și-am convins încă trei prieteni și-am mers și-a fost super tare, tocmai ce m-am întors în seara asta. Ca să vezi de unde și până unde ajungi să experimentezi lucruri și să vezi locuri frumoase. Nu mai fusesem în Bulgaria până acum, iar asta a fost o primă întâlnire reușită. Chiar dacă încă nu a înverzit bucata asta de planetă, am simțit miros de primăvară din-aia pe care n-o vezi, dar despre care știi că e acolo și că are de gând să explodeze la un moment dat.

Excursia a fost un traseu cu autocarul prin diverse locuri cu destinația Veliko Tarnovo și înapoi. Câteva din locurile pe care le-am văzut au fost așa:

• cascadele Krushuna;
  • peștera Stalbitsata;
  • peștera Devetashka;
  • monumentul Buzludza – o construcție impresionantă realizată de comuniștii bulgari și care acum e lăsată în paragină;
  • satul muzeu Etar – un fel de muzeu al satului mai mic decât cel din București, dar foarte frumos;
  • monumentul Shipka – o construcție ce seamănă cu o piramidă mayașă, construită în memoria eroilor naționali bulgari ce au luptat în războaiele cu turcii.
  • cetatea Tsarevets – cetatea impozantă ce veghează asupra orașului Veliko Tarnovo.

Foarte mult mi-au plăcut locurile, iar Veliko Tarnovo m-a impresionat, eu nemaivăzând până acum astfel de localități cu case aproape lipite, cocoțate pe dealuri. În schimb drumul prin Bulgaria m-a lăsat cu un gust amar. Foarte multe locuri aflate în paragină, case și hale dărăpănate, terenuri și grădini neîngrijite. Multe locuri îți lasă impresia că pe-acolo tocmai a fost un război sau vreo explozie nucleară – foarte rar am văzut oameni prin sate, majoritatea în vârstă. E foarte rău și e păcat, Bulgaria are un mare potențial de a face lucruri interesante pentru turiști, iar asta numai după numărul infirm de locuri pe care l-am văzut eu, sunt sigur că mai sunt multe altele.

Mai sunt multe de zis, dar poate mai zic zilele viitoare, acum îs obosit. Am făcut câteva poze, poate apuc să le pun într-un album pe Facebook. Până atunci poți căuta informații despre locurile enumerate mai sus că-s interesante, recomand să le incluzi pe lista ta din viitorul concediu. E aproape, e la îndemână, e frumos. A, bulgarii au o bere foarte bună, Zagorka – a devenit simbolul excursiei ăsteia, am să caut să văd dacă se găsește și la noi.